HIDUP MESTI ENJOYYYY!!!!!

Walaupun sAya Nie SeoRang Guru TETApi Saya KENA enjoyyyyyYYYY!!!!

Wednesday 17 August 2011

CERITA DISEBALIK SEBELUM AQ MASUK KE IPG(SEBAGAI RENUNGAN)

Sebelum SPM

Semua orang mengambil SPM dengan sokongan dan bersama keluarga...TAPI aku menghadapi SPM keseorangan...bayangkan selama 3bulan aku duduk seorang tanpa diteman oleh siapa2....Aku makan di rumah jiran yang merupakan saudaraku.....fikir2 balik mcm maner aq blh tempuh semua iniee.,...semasa SPM, kawan-kawan yang lain dihntar oleh ibu bapa ke sekolah, bersalam, cium tangan....TAPI ak pergi ke sekolah berseorangan tanpa ditemani siapa2....study seorg2, semua buat sorng2....ermmm SEDIH jugak mase tueeee....Namun yang demikian Aq berjaya menempuhnya walaupun berseorangan.....KEMANA FAMILY AQ??? mereka berpindah TETAPI aq tidak ikuttt kerana nk SPM.

sELEPAs SPM

aKU masih berseorangn.....mula2 ak kerja di PASAR KERTEH MENJUAL SAYUR.....Bayangkan aq perlu mengangkat BERBAKUL2 sayur, susun sayur,,,,TAPI X KATANG jugakkk.....huhuhuu.....AQ hantar sayur naik motor RXZ...FUyoooo.....mmg lain r dengan perwatakan AQ sekarang......SELEPAS TUE ak kerja di kedai makan pada waktu malam...PENATTTTTT......sehinggalah aq dapat tawaran ke UITM Dungun...mengambik kos DIPLOMA SAINS KOMPUTERR.....TAPI sempat 4 hari jewwww kerana aq dpt tawaran ke...............................................
????????????????IPG
AQ DAPAT TAWRN KE ipg.....MCM X CAYEEE JEWWW pada mulanyeee....imbas balik sebelum AQ dapat tawaran ini.......AQ isi borang nie pun sebab ikut KAWAN...Minat???X minat pom jadi cIKGU NIEEE....tp CUBA nasib......AQ isi mintak PengaJIAN mELAYU....PASAL itu jew aq minat....LEPAS ISI AK x cara langsung pasal pengumuman temuduga sehingga CIKGU ak iaitu PN ROSNIZA suruh AQ CHECK...Aq gi Check,....rupa2nyeee ak di panggil untuk temuduga...APA YANG LAWAK, AK bawa pakaian temuduga iaitu SELUAR JEANS N BAJU T-SHIRT, SELIPAR BIASA....huhuhuu...NASIB BAIK CIKGU ROSNIza jumpa AQ dulu bg PESANAN......

aku gi temuduga x macam orang lain...AQ PERGI SEORANG2 JEWWW....AK naik BAS ke k. TERENGGANU.....MEncari rumah sedara untuk diduduki sebelum ke BESUT.....TEMUDUGA di IPG Sultan Mizan.....Ke BESUT POM ak naik bas.....Sampai tepi jalan AQ KENA AMBIK TEKSI untuk masuk ke IPG kerana jauh daripada jalan utama....KESIAAAANNNNN......Sampai2 temuduga bahagiaN pertama dah habisss.....adoiiii...MCM maner nieee???AQ MERAYU DEKAT panel temuduga....dia bagi jugak, jawablah aq seorg2 soalan yg ABC tue....KECIAANNN kat org lain kena tunggu aq.....huhuhuhu....APA  YANG KLAKAR LAGI, CUBA B AYANGKAN AQ X BAWA SALINAN SIJIL, X BAWA GAMBAR, X BAWA APA2....

ADOIIIIII,,,,......ermmm ingat nak putus asa dah...tp kerana semangat masih ada...AQ pergi cari orang untuk hantar aQ kebandar untuk Ambik Gambar.....Panel bagi mase KAT AKU untuk ambik gambar....NASIB BAIK SEMPAT,,,,,ADOIIII...SELESAI temuduga....AQ TUNGGU DI PONDOK JAGA TUNGGU KERETa yang BOLEH TUMPANGKAN AQ KE JALAN UTAMA untuk naik bas....dekat 1 jam tunggu, xad kereta pom berhenti...AQ WAK MUKA X MALU tahan jew kereta yang lalu...NASIB BAIK Masih ada yang simpati......TUNGGU BAS DEKAT 1 JAM, AKhirnya ada jugak...NAIK BAS BALIK RUMAHHH....PENATTT....huuhuhuhuu....memang pengalaman yang x dapat dilupakan..........



TAPI AKU BANGGA KERANA AKU DAPAT MELALUI SEMUA INI DENGAN SABAR DAN TABAH...ORANG LAIN MANER ADA RASEEEE GINIEEE......WALAUPUN BANYAK CABARAN  YANG DILALUI TETAPI AKU TETAP SABAR......(YELAHHH TUEEE)....LAST2 AK DAPAT JUGAK DTG KE IPG.....ITULAH HASIL DARI KESABARAN AQU......ALHAMDULILLAH....







1 comment:

  1. masih ingat lagi x dekat along chani rumate tersayang anda?

    ReplyDelete